Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik jullie het best bereiken?

    We zijn het best bereikbaar via e-mail of via het contactformulier


    Ook telefonisch kan je contact met ons opnemen. Gelieve er wel rekening mee te houden dat we tijdens sessies geen telefoons beantwoorden. Laat dan gerust je gegevens (naam, telefoonnummer) achter en we contacteren je zo snel mogelijk.


    Geef ook gerust even mee wanneer jij het best (telefonisch) bereikbaar bent. 


    Wil je een afspraak boeken? Dat kan ook online.


    Ben je reeds in begeleiding ? Dan kan je ook via het online cliëntenplatform contact opnemen.


  • Kan ik zonder afspraak bij jullie terecht?

    Nee, wij werken steeds op afspraak.  Er is geen vrije consultatie mogelijk.

  • Heb ik een voorschrift nodig van een arts of specialist?

    Nee, je hebt geen voorschrift nodig van een arts, specialist of andere hulpverlener om je aan te melden. Je kan zowel op eigen initiatief als op verwijzing bij ons terecht. 

  • Hoe snel kan ik bij jullie terecht?

    We proberen je steeds zo snel mogelijk verder te helpen. We zoeken samen een moment dat voor ons beiden past. Doorgaans is er overdag sneller een mogelijkheid dan 's avonds. 


    Vinden we geen moment dat past of sluit ons aanbod niet aan bij je hulpvraag? Dan verwijzen we je graag door naar een collega. 

  • In welke taal vindt de begeleiding of sessie plaats?

    De begeleiding vindt plaats in het Nederlands of in het Engels. Ook lezingen kunnen hetzij in het Nederlands, hetzij in het Engels verzorgd worden. 

  • Is de praktijk rolstoeltoegankelijk of toegankelijk voor minder mobiele mensen?

    De praktijk gelegen op de eerste verdieping en er is geen lift aanwezig. Ze is dus helaas niet rolstoeltoegankelijk. Indien je dat wenst, kunnen we bekijken of een huisbezoek of online consult tot de mogelijkheden behoort. 

  • Hoe kan ik mijn sessie betalen?

    Je kan zowel online sessies als sessies in persoon elektronisch betalen via je bankapp of payconiq. 

    Sessies die in persoon plaatsvinden kan je tevens cash betalen. 

  • Is er mogelijkheid tot terugbetaling?

    Binnen de geconventioneerde eerstelijnspsychologische zorg betaal jij enkel het remgeld. Dat wil zeggen dat je 11 euro (of 4 euro bij verhoogde tegemoetkoming) betaalt. 


    Wanneer je geniet van geconventioneerde zorg, kan je geen beroep meer doen op de terugbetaling vanuit je mutaliteit. 


    Kom je niet in aanmerking voor geconventioneerde zorg en/of doe je beroep op een therapeutisch traject buiten de conventie? 

    De meeste mutualiteiten voorzien in dat geval een (gedeeltelijke) terugbetaling van psychologische begeleiding of therapie. Je informeert er best naar bij het ziekenfonds waarbij je aangesloten bent.


    Ook sommige ziekte- & hospitalisatieverzekeringen voorzien in hun uitgebreide aanbod een (gedeeltelijke) terugbetaling van paramedische zorg bovenop de terugbetaling door de mutualiteit. Informeer er  naar bij je verzekeraar of je HR verantwoordelijke indien je verzekerd bent via je werkgever.


    Tijdens je intakegesprek kan je bespreken met je therapeut wat jouw situatie is.


  • Wie heeft er inzage in mijn dossier?

    Conform het beroepsgeheim, heeft enkel je therapeut inzage in je dossier. Via het online cliëntenplatform heb jij eveneens toegang tot jouw dossier. Desalniettemin vinden wij samenwerking met andere hulpverleners erg waardevol en merken we op dat het de kwaliteit en continuïteit van zorg bevordert. Mits jouw geïnformeerde toestemming, overleggen we dan ook graag met andere betrokken zorgverstrekkers.

  • Kan ik een voorschrift voor medicatie bekomen?

    Nee, medicatie dient voorgeschreven te worden door een arts (huisarts, psychiater, specialist,...)


Share by: